Kontakt

Kontakt:
Jeśli masz pytania napisz do mnie :)
bella.emigrantka@gmail.com


5 stycznia 2013

Zdrowe odżywianie

Już dawno postanowiłam sobie, że będę się zdrowiej odżywiać, jednak przy moim chłopaku, odwiedzając rodzinę i w akademiku dotrzymanie takiego postanowienia graniczyło z cudem :D

Ale mój problem polegał nie tylko na tym, że inni podtykali mi pod nos niezdrowe smakołyki ;) Z jednej strony brakowało mi silnej woli, z drugiej miałam wobec siebie za wysokie wymagania i kiedy nie byłam w stanie im sprostać to kompletnie się poddawałam. Tym razem spróbuję osiągnąć cel małymi kroczkami i może w końcu mi się uda :) Mam nadzieję, że nadchodzące egzaminy mi w tym nie przeszkodzą, chociaż pewna nie jestem :P

 Moje postanowienia na początek:

-ograniczyć słodycze. Wiem, że nie odzwyczaję się od nich od razu, ale jeśli uda mi się o 50% zmniejszyć ilość cukru, którą codziennie wciągam jak odkurzacz to będę zadowolona :D Kiedy weźmie mnie ochota na ciastka postaram się jeść owoce, orzechy itp. :)

- jeść więcej świeżych warzyw. Jem ich całkiem spore ilości, niestety głównie smażone, bo mój chłopak tak świetnie je w ten sposób przyrządza. Chyba będę musiała wychodzić z moją sałatką do innego pokoju kiedy on będzie jadł swoje smażone pyszności :D

-pić więcej wody. Ogólnie w ciągu dnia za mało piję. Postaram się bardziej tego pilnować. Ostatnio odstawiłam też kawę i energy drinki. Przyszło mi to z wielkim trudem, ale przecież nie mogę wykorzystywać 23 godzin z każdej doby i w końcu ja też muszę spać. Nawet jeśli zbliża się sesja… ;)

-włączyć do diety siemię lniane. Choć jeszcze nie wiem w jakiej postaci. Może coś mi doradzicie?? :)

-jeść mniej białego pieczywa. Główny problem to przygotowanie na szybko takiego śniadania, które przejdzie mi z rana przez gardło, ale znalazłam banalnie prostą i szybką alternatywę dla pączków i tostów z dżemikiem :D

Moje dzisiejsze śniadanko. Tak jak lubię- szybko i na słodko. Do picia zielona herbata w zielonym kubeczku :D Na deser liczi :)

 


28 komentarzy:

  1. Też zaczynam zdrowo się odżywiać, ale z ograniczeniem spożywania słodyczy mam wielki problem :D

    OdpowiedzUsuń
  2. W moim przypadku zmniejszenie jedzenia słodyczy raczej jest niemożliwe :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ograniczyć słodycze w sesji to chyba najtrudniejsza rzecz. ja wtedy jem na potęgę xD

    OdpowiedzUsuń
  4. To dobrze, że się udało! :)
    OO ja muszę ograniczyć spożywanie słodkiego ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie śniadania, ja często robię sobie owsiankę z mlekiem, a potem dorzucam suszone owoce, bakalie, odrobinę miodu...Pycha :)
    I też mam ten problem, że przez ludzi jem więcej, albo bardziej niezdrowo, niż powinnam...Ja muszę zacząć jeść wcześniej, mój chłopak wraca późno z pracy i wtedy jemy razem kolację, co nie do końca jest dobre ;/
    No i ze słodyczami też mam problem ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jestem wprost słodyczomanką :) codziennie muszę mieć małe co nieco :) i też mam nadzieję, że uda mi się w tym roku odzwyczaić się od słodyczy. Też mieszkałam przez 4 lata w akademiku i niezdrowe jedzenie było na porządku dziennym, głównym powodem jest brak czasu, pomysłu i chęci żeby przyrządzić cokolwiek samemu i żeby to było zdrowe...

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja w miarę zdrowo się odżywiam, ale zdecydowanie za mało wody pije zimą, muszę się jakoś do tego przymusić.

    OdpowiedzUsuń
  8. mam dokładnie to samo postanowienie ^_^

    OdpowiedzUsuń
  9. Następnym razem wpadam na śniadanie, aż mi ślinka pociekła! :D
    A jeśli chodzi o siemię - możesz dorzucić w ziarenkach do takiego musli (sama tak robię), ale chyba nie przyswaja się tak dobrze, jak mielone. Można też je namoczyć, żeby napęczniało i tak "wciągnąć", ale chyba lepiej wkomponować w jakiś fajny posiłek, bo samo siemię jest bez smaku, a namoczone staje się takim bezsmakowym kisielem z ziarenkami ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Siemie lniane mozesz dodac do jogurtu, soku, mleka, ale najlepsze rezultaty osiagniesz jak wypijesz ugotowany kleik z calymi nasionami bez dodatkow! Nie polecam mielonych nasion . Ja pije ten kleik od roku, jest obrzydliwy, ale da sie przezyc :) Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Takie odżywianie to moje klimaty, uwielbiam, życzę Ci wytrwałości.

    OdpowiedzUsuń
  12. ja nie umiem ograniczyć słodyczy :O a śniadanko z litchi wygląda bardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  13. no to nie wiem w czym rzecz. Może Azjatom jednak przypomina Koreańczyka xD

    OdpowiedzUsuń
  14. I love lychee. It's a perfect fruit.
    Success with your diet. Kisses!!!

    galerafashion.blogspot.com.br

    OdpowiedzUsuń
  15. Yummy, healthy breakfast!!!

    Many kisses,

    Nicole

    www.nicoleta.me

    OdpowiedzUsuń
  16. wytrwałości w tym zdrowym odżywianiu :)

    obserwujemy??

    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  17. Yummy (; Reb, xoxo.

    *Nuovo post dedicato al FIRENZE4EVER di LUISAVIAROMA,
    fammi sapere cosa ne pensi (: eccoti il link:
    http://www.toprebel.com/2013/01/black-party-by-luisaviaroma_7.html

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja kiedy jestem w czasie studenckim to potrafię zadbać o swoją dietę, ale kiedy wracam do domu to jest wtedy koszmar. Wtedy moimi posiłkami są jedynie słodycze :/

    OdpowiedzUsuń
  19. Jakbym czytała swoje postanowienia :D Jednak niestety już przestałam wierzyć w to, że je spełnię :D Chociaż tak jak Ty, zrobiłam już pierwszy krok - kupiłam jogurty naturalne i musli :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam liczi!

    widze ze duzo dziewczyn ma takie same postanowienia:)

    Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  21. Rowniez probuje zmienic swoje nawyki zywieniowe na nieco zdrowsze ale nie zawsze mi sie go udaje niestety ;))

    OdpowiedzUsuń
  22. miałam i jeszcze jedno pytać... Skąd wytrzasnęłaś te klipsy na żywność? Są rewelacyjne, zawsze chciałam coś takiego mieć, pod różnymi postaciami poszukuję :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Śniadanie wygląda bardzo smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Otworzyła salon kosmetyczny i myślę o tym gdzie kupić kombajny kosmetyczne mobilne, urządzenie do mikrodermabrazji z lidla i łóżko kosmetyczne do rzęs. Gdzie najlepiej szukać takich sprzętów? Czy możecie polecić jakąś hurtownie? Czy warto zamawiać przez Internet? Wybrałam sklep www.newfacebeauty.pl, lampa-lupa.pl/. Salon w Warszawie, zapraszam wszystkich. Rabaty dla klientów z bloga)

    OdpowiedzUsuń