Kontakt

Kontakt:
Jeśli masz pytania napisz do mnie :)
bella.emigrantka@gmail.com


6 listopada 2012

Olej sezamowy z niespodzianką


O olejowaniu pisało już wiele blogerek, ale postanowiłam dodać coś od siebie :) Ale może najpierw kilka słów wstępu… (Nie byłabym sobą bez odrobinki owijania w bawełnę! :P )

Ostatnio odwiedziła nas ciocia mojego chłopaka- Ari. Niezbyt wiedziałam o czym z nią rozmawiać kiedy był jeszcze w pracy;  słabo ją znam, żadna z nas nie mówi też perfekcyjnie po niemiecku… :D
W końcu zapytałam ją jak kobiety w Tajlandii dbają o urodę i rozmowa zaczęła się kleić. Ta tematyka interesuje wszystkie kobiety, niezależnie od tego skąd pochodzą ;) Patent cioci na piękne włosy to OLEJ SEZAMOWY! Miesza go z żółtkiem i odrobiną piwa, potem nakłada na min. 20 minut na włosy. U mnie ta metoda nie wchodzi w grę- mój chłopak brzydzi się surowego jajka ponad wszystko i sama myśl, że osoba siedząca obok niego ma je na włosach doprowadziłaby go do szaleństwa!!! :D

Mimo to przy pierwszej okazji kupiłam sobie olej sezamowy (a dokładnie w 70% sezamowy i w 30% sojowy). Butelka o pojemności 250 ml kosztowała w wietnamskim centrum Dong Xuan w Berlinie (to centrum to chyba temat na osobny post. Koleżanki, które tam zabrałam doznały szoku kulturowego :P) o ile mnie pamięć nie myli jakieś 2,50 euro.

Przy mojej normalnej metodzie olejowania- na suche włosy, około 2 godz. przed myciem- olej sezamowy to niewypał. Oliwa z oliwek daje u mnie o wiele lepsze efekty, włosy są po niej miękkie i lśniące. Po oleju sezamowym nie zaobserwowałam nic takiego. Postanowiłam dać mu jednak kolejną szansę przy zabezpieczaniu końcówek i w tej roli sprawdził się całkiem dobrze, chyba nawet lepiej niż olej kokosowy. Ale zachwycona byłam dopiero po nałożeniu po myciu kropelki oleju zmieszanej z odrobiną kremu do rąk Glicerini firmy Eveline na moje przesuszone koncówki :) Takiego efektu się nie spodziewałam! Były miękkie, odżywione, ale nie przeciążone, ani nie posklejane. Sprawdzałam tą metodę już kilka razy i zawsze byłam zadowolona. A kiedy chcę nałożyć coś na większą partię włosów, a nie na same końce, stosuję sam Glicerini, oczywiście nie za dużo :)

 

Skład kremu do rąk Glicerini firmy Eveline:

 

Aqua/Water, Glicerin, Cetearyl Alcohol, Ceteareth-20, Butyrospermum Parkii (Shea Butter) Fruit, Betaine, Acrylates/C10-30Alkyl Acrylate Crosspolymer, Triethanolamine, Panthenol, Goat Milk Extract, Hydrolyzed Collagen/ Hydrolyzed Elastin, Allantonin, Polysorbate 20/ PEG-20 Glyceryl Laurate/Water/Tocopherol/Linoleic Acid/ Retinyl Palmitate,Triticum Vulgare Germ Oil,Phenoxyethanol/ Methylparaben/ Butylparaben/Ethylparaben/ Propylparaben, DMDM Hydantoin, Fragrance, Disodium EDTA, Hexyl Cinnamal, Lilial, Linalool, Alpha-Isomethyl Ionene, Limonene, Citronellol.


 

Haha prawie zapomniałam dodać, że do rąk również się nadaje ;) Dość szybko się wchłania, ślicznie pachnie (czymś słodkim), a przede wszystkim spełnia swoje podstawowe zadanie- nawilża :)
 
Na koniec chciałam pochwalić cie jeszcze nowymi butami, które udało mi się upolować w berlińskiej dzielnicy Neukölln, za 9,99 euro :) Obcas ma 11 cm, więc na długie spacery się nie nadają, ale zakochałam się w nich od pierwszego wejrzenia.

 

6 komentarzy:

  1. Nigdy nie widziałam w Polsce tego kremu. Muszę poszukać może się znajdzie :) Buciki cudowne.
    Dziękuję za miły komentarz a tutaj recenzja pudru ryżowego http://zwariowanyswiatlawencja8888.blogspot.com/2012/08/puder-ryzowy.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Krem kupilam latem w polskim Rossmannie. Mam nadzieje, ze jeszcze go maja, bo juz mi sie konczy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Stosuję na włosy same oleje. Sezamowy dopiero co kupiłam, ale z myślą o skórze.
    "Patent" Twojej cioci może być ciekawy. Każdy jego składnik to świetny "prezent" dla włosów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie musze wyprobowac ten olej na skorze, moze sprawdzi sie jeszcze lepiej niz na wlosach :)

      Usuń
  4. Ten olej jest prażony? Jeżeli tak, to chętnie wypróbuję, zawsze mamy sporą butlę w domu, mógłby znaleźć dodatkowe zastosowanie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciezko mi okreslic po kolorze, ale wydaje mi sie, ze oba sie nadaja :)

      Usuń